Adviezen en tips

Met de nieuwe populariteit van actieve games en gaming systemen zoals de Wii Fit, zijn mensen meer dan ooit bezig met gezonde gaming. Dit omvat zowel het spelen gezond games en de aanneming van een gezonde gaming gewoonten. Hier nemen we een kijkje op hoe je een gezondere gamer te worden en een aantal van de tools die u kunt gebruiken om dit te doen.

Tips
Volg deze tips voor een gezondere gaming ervaring.

   1. Zorg voor ondersteuning van je rug: Zorg voor een stoel die je onderrug goede ondersteuning biedt en de natuurlijke lichaamshouding bevorderd.
   2. Geef niet toe aan drankjes met cafeïne of suiker: Vermijd het opblijven tot in de late uurtjes met behulp van chemische hulp.
   3. Gebruik een lichte aanraking: Druk met tijdens het gamen de controller knoppen met een lichte aanraking in, zodat je handen en vingers ontspannen zijn. Wees ook voorzichtig met hoe strak je de controller in de hand houdt.
   4. Speel actieve spelletjes: Kies voor games die staand en beweging te betrekken, in tegenstelling tot gewoon zitten.
   5. Stel je ogen af en toe van het scherm: Bescherm je ogen door om de 15-20 minuten je ogen van het scherm te halen door bijvoorbeeld naar iets anders te kijken.
   6. Houd je polsen recht: Volg de juiste pols en vinger houdingen door je polsen recht te houden en het buigen te vermijden.
   7. Herkennen een verslaving: Wees voorzichtig met te veel spelen. En let op wanneer je gehecht raak aan een spel, zorg ervoor dat dit je leven niet gaat overnemen.
   8. Speel spelletjes buiten je huis: speel spellen die verder gaan dat de videogames zoals de team-, sport-en bordspellen.
   9. Neem pauzes: Relax, stretch, en stap uit de buurt van spelletjes zo nu en dan.
  10. Bescherm je nek: Minimaliseer het buigen en het draaien van je nek buigen, plaats jezelf of je tv/pc op de juiste plek zodat je hoofd niet hoeft te tillen. .
  11. Gebruik ouderlijk toezicht: Als je een ouder bent maakt dan gebruik van je voordeel door het kiezen van de juiste spellen.
  12. Vermijd tussendoortjes: Houd chips, frisdrank en snoep uit je gaming gebied.
  13. Ontwikkel je non-gaming leven: Let er op dat je passies en verantwoordelijkheden buiten gaming niet verwaarlozen.
  14. Houd afstand: Zit of sta ongeveer 6 meter uit de buurt van uw TV of 20 tot 26centimeter van uw PC.
  15. Speel nooit spelletjes om te ontsnappen aan het echte leven: Gebruik gaming niet om je de echte wereld de verbergen, blijf reëel.
  16. Mix dingen: Speel verschillende games die verschillende hand-en lichaamsbewegingen van je vragen om zo te voorkomen dat je herhaaldelijk dezelfde bewegingen maakt.
  17. Gebruik een kleiner scherm: Als je bang bent voor een lichtgevoelige epileptische aanval, gebruik bij het spelen dan een kleiner scherm.
  18. Bepaal een game termijn: Spreek met jezelf een tijd af wanneer je gaat stoppen met spelen en wanneer er rust momenten zijn, laat deze momenten niet afhangen van het spel, maar van je lichaamssignalen.
  19. Let op de houding van je armen: Zorg dat je schouders en armen de goede houding aannemen, laat je armen los langs je lichaam houden.
  20. Speel met vrienden: Maak van gamen een sociale actie door het te spelen met vrienden.
  21. Play "exergames": Pick up games zijn ontworpen om u in beweging te krijgen.
  22. Neem altijd de tijd om je armen en handen ontspannen: Zorg ervoor dat je pauzes neemt om je armen en handen tijdig te kunnen rekken en herstellen.
  23. Stel een min aan schittering: Plaats uw televisie uit de buurt van ramen en andere lichtbronnen, om schittering te verminderen die je ogen veroorzaken. Je kunt ook investeren in een anti-glare filter.
  24. Houd video games uit je slaapkamer: Zorg ervoor dat games niet in de slaapkamer worden gespeeld om ervoor te zorgen dat rust niet wordt beïnvloedt.

  25. Overweeg het gebruik van een bril: Als je niet al gebruik van een bril, raadpleeg dan je oogarts of ze nuttig zijn voor het verminderen van vermoeide ogen tijdens het spelen.
  26. Eet beter voedsel: Snack op gezonde voeding voor energie zoals fruit, noten, eiwitten en groenten.
  27. Bevorder rust in je handpalmen en polsen: Zorg ervoor dat je handpalmen en polsen om de tijd kunnen rusten en vrij zijn van controllers.
  28. Speel games die aan het denken zetten: Vermijd het spelen gewoon hersenloze games. Pick-up titels zorgen ervoor dat je geest actief blijft.
  29. Stretch tijdens het laad-en lostijden: Wanneer je spel een pauze neemt om te laden, neem jezelf ook een pauze om te stretchen en herstellen.
  30. Laat anderen spelen: Als je samen met je vrienden speelt, wissel elkaar dan af. Zodat je spieren kunnen herstellen en kunnen ontspannen.
  31. Gebruik uw tv-instellingen: Bescherm je ogen door het aanpassen van je TV-instellingen zoals de helderheid en de contrast niveaus.
  32. Leer stress te beheren: Laat games je niet frustreren en zorg ervoor dat je weet hoe je moet omgaan met stress die ontstaat bij het spelen van de game. Wees realistisch. Speel trailer van verschillende games met behulp van PlayFirst coupon code.

Gidsen
Deze gidsen geven u veel informatie over gezonde gaming.

  33. Xbox Gezonde Gaming Guide: Volg deze gids van Xbox om te leren over gezonde gaming praktijken en tools die je kunt gebruiken.
  34. Het onderhouden van een gezond lichaam en een gezonde Gaming Addiction: Lees dit artikel voor suggesties kunt je volgen om tijdens het gamen uit te oefenen.
  35. Gezonde Game Snacking 101: Dit artikel geeft een blik op de calorie-inhoud en de voeding van de verschillende gaming snacks.

Gereedschap
Maak gebruik van deze hulpmiddelen om een gezondere game houding te creëren.

  36. Gamer Fitness Manual: De Gamer Fitness Manual is informatie bron over gezonde gaming, zoals carpaal tunnel syndroom en het verbeteren van conditie.
  37. Verbrande calorieën tijdens de training: Zoek uit hoeveel calorieën je verbrandt in de gameplay met deze bron.
  38. Entertainment Software Rating Board: Bezoek deze site voor passende games bij de verschillende leeftijdsgroepen.
  39. Gaming4Health: Deze online community is volledig gewijd aan een gezonde gaming.
  40. Calorie Calculator: Deze calculator helpt je een schatting te maken van de calorische waarde van het voedsel dat je eet.
  41. Gezond gamen: Deze site staat vol van informatie over gaming en de gezondheid.

Games
Speel deze spellen om een goede gezondheid op te bouwen.

  42. Wii Fit: Wii Fit is een huidige favoriet van het publiek voor het combineren van video-games met gezond bewegen.
  43. Mijn Weight Loss Coach: Speciaal ontworpen voor de Nintendo DS, met Mijn Weight Loss Coach kunt u een persoonlijk gezondheids-programma voor lichaamsbeweging en voedsel opstellen.
  44. Guitar Hero: Playing Guitar Hero vereist dat je staat terwijl je speelt en kan een matige activiteit zijn als je speelt met verve.
  45. Wii Sports: Wii Sports biedt een leuke en vriendelijke workouts met diverse sporten zoals boksen en tennis.
  46. GameBike: Fiets weg op video games met de GameBike.
  47. Brain Age: Dit spel gemaakt voor de DS is een geweldig hulpmiddel voor de opleiding van je geest.
  48. Kilowatt Sport: Speel met deze oefening machine om fit te worden terwijl je je favoriete games speelt.
  49. Big Brain Academy: Maak het leren een leuke ervaring en train je hersenen met dit spel voor de Wii en DS.
  50. Dance Dance Revolution: Een spetterende spel van Dance Dance Revolution biedt een van de meest intense workout die je kunt hebben met betrekking tot de video games.

 
GameShock.nl