Waar begon de negativiteit?

The Columbine High School Massacre.

Niet alleen de United States was zwaar geëmotioneerd door de gebeurtenis op 20 april in 1999. De hele wereld was geschokt door deze vreselijke dag.

In het kort

2 studenten liepen een school binnen en vermoorde 12 studenten en een leraar. Hiernaast waren 21 andere studenten gewond maar levend, uit de Columbine universiteit gekomen. Een dag die niet vergeten zal worden.

De bedoeling, van de 2 jongens die lange tijd zijn gepest door hun klasgenoten, was het plegen van een aanslag op de gehele school. Waar honderden mensen op aanwezig waren.

Na de columbine aanslag, werd de zogenoemde 'gunwet' aangepast, het gebruik van anti-depressie middelen bij jongeren en het gebruiken van media content zoals films, muziek, internet en video games waar geweld in voor kwam.

Vele onderzoeken vonden plaats waaronder een onderzoek van Jerald Block de een Amerikaanse psychiater. J. Block was van mening dat de daders niet moorden vanwege depressie, maar wel door het spelen van games zoals Doom of Wolfestein 3D. Beide combuline killers waren verzot op het spelen van gewelddadige video games. Dus al snel werd de Columbine gruweldaad geassocieerd met het spelen van video games, muziek en gewelddadig films zoals Natural Born Killers.

Bij een vreselijke gebeurtenis wordt er al snel naar een schuldige gekeken, waren het de ouders, de omgeving, de schoolsituatie of was het volgens J. Block video-games.

Het is te vergelijken met autorijden, het merendeel van de maatschappij heeft er baat bij en de maatschappij wordt er sneller en succesvoller door. Echter net die 0,001 is dan net de rest die het verpest!

Deze dagen is het moeilijk voor mensen games als positief te zien. Wij willen u echter dankzij deze website een ander beeld geven en de negatieve aura over games laten verdwijnen.

Hoe zorg ik ervoor dat het spelen van games gezond blijft?